מקורות

בראשית טז יב

והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו ועל פני כל אחיו ישכן

בראשית טז יב

 יא ויאמר לה מלאך ה' הנך הרה וילדת בן וקראת שמו ישמעאל כי שמע ה' אל עניך יב והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו ועל פני כל אחיו ישכן יג ותקרא שם ה' הדבר אליה אתה אל ראי כי אמרה הגם הלם ראיתי אחרי ראי יד על כן קרא לבאר באר לחי ראי הנה בין קדש ובין ברד

בראשית כב יד

 ויקרא אברהם שם המקום ההוא ה' יראה אשר יאמר היום בהר ה' יראה 

בראשית כד סב

  ויצחק בא מבוא באר לחי ראי והוא יושב בארץ הנגב

בראשית רבה יב ט

אמר רבי יהושע בן קרחה: בהבראם, באברהם, בזכותו של אברהם

בראשית רבה מה ח

ויאמר לה מלאך ה' הנך הרה וגו', א"ר יצחק שלשה הן שנקראו בשמם לפני הקדוש ברוך הוא עד שלא נוצרו ואלו הן יצחק ושלמה ויאשיהו, ביצחק כתיב (בראשית יז) אבל שרה אשתך יולדת לך בן וגו', בשלמה מה הוא אומר (דה"א, כב) הנה בן נולד לך הוא יהיה איש מנוחה והניחותי לו מכל אויביו שלמה יהיה שמו, ביאשיהו כתיב (מ"א, יג) ויקרא אל המזבח בדבר ה' ויאמר מזבח מזבח כה אמר ה' הנה בן נולד לבית דוד יאשיהו שמו, וי"א אף ישמעאל באומות הנך הרה וילדת בן וקראת את שמו ישמעאל.

ברכות נה א

 יודע היה בצלאל לצרף אותיות שנבראו בהן שמים וארץ כתיב הכא (שמות לה, לא) וימלא אותו רוח אלהים בחכמה ובתבונה ובדעת וכתיב התם (משלי ג, יט) ה' בחכמה יסד ארץ כונן שמים בתבונה וכתיב (משלי ג, כ) בדעתו תהומות נבקעו 

דברי הימים ב לד

כב וילך חלקיהו ואשר המלך אל חלדה הנביאה אשת שלם בן תוקהת בן חסרה שומר הבגדים והיא יושבת בירושלם במשנה וידברו אליה כזאת    כג ותאמר להם כה אמר ה' אלהי ישראל אמרו לאיש אשר שלח אתכם אלי    כד כה אמר ה' הנני מביא רעה על המקום הזה ועל יושביו את כל האלות הכתובות על הספר אשר קראו לפני מלך יהודה כה תחת אשר עזבוני ויקטירו לאלהים אחרים למען הכעיסני בכל מעשי ידיהם ותתך חמתי במקום הזה ולא תכבה כו ואל מלך יהודה השלח אתכם לדרוש ה' כה תאמרו אליו כה אמר ה' אלהי ישראל הדברים אשר שמעת    כז יען רך לבבך ותכנע מלפני אלוקים בשמעך את דבריו על המקום הזה ועל ישביו ותכנע לפני ותקרע את בגדיך ותבך לפני וגם אני שמעתי נאם ה' כח הנני אספך אל אבתיך ונאספת אל קברתיך בשלום ולא תראינה עיניך בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה ועל ישביו וישיבו את המלך דבר

דברי הימים ב לה ג

 ג ויאמר ללוים המבינים לכל ישראל הקדושים לה' תנו את ארון הקדש בבית אשר בנה שלמה בן דויד מלך ישראל אין לכם משא בכתף עתה עבדו את ה' אלהיכם ואת עמו ישראל 

יבמות סא א

ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם אתם קרויין אדם ואין העובדי כוכבים קרויין אדם

כתובות ה א

 גדולים מעשה צדיקים יותר ממעשה שמים וארץ דאילו במעשה שמים וארץ כתיב (ישעיהו מח, יג) אף ידי יסדה ארץ וימיני טפחה שמים ואילו במעשה ידיהם של צדיקים כתיב (שמות טו, יז) מכון לשבתך פעלת ה' מקדש אדני כוננו ידיך 

מלכים א יג

א והנה איש אלהים בא מיהודה בדבר ה' אל בית אל וירבעם עמד על המזבח להקטיר ב ויקרא על המזבח בדבר ה' ויאמר מזבח מזבח כה אמר ה' הנה בן נולד לבית דוד יאשיהו שמו וזבח עליך את כהני הבמות המקטרים עליך ועצמות אדם ישרפו עליך

מלכים ב כג כה

וכמהו לא היה לפניו מלך אשר שב אל ה' בכל לבבו ובכל נפשו ובכל מאדו ככל תורת משה ואחריו לא קם כמהו

קהלת רבה ז א

בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי,

רד"ק דברי הימים ב לה ג

ורז"ל פי' שצוה לגנוז את הארון כדי שלא יגלה עם הגולה, ואמרו אבן היתה בבית קדשי הקדשים במערבו ועליה היה הארון מונח ולפניו צנצנת המן ומטה אהרן ובעת שבנה שלמה את הבית וסופו ליחרב בנה מקום לגנוז בו את הארון למטה במטמוניות עמוקות ועקלקלות והאבן הזאת היתה מכסה למקום ההוא ויאשיהו המלך צוה וגנזו את הארון באותו מקום שבנה שלמה שנאמר תנו את ארון הקדש וגנזו עם הארון מטה אהרן וצנצנת המן ושמן המשחה