מקורות
ראש חדש שחל להיות בשבת וכו' ומפטירין השמים כסאי חוץ מראש חדש אלול שחל להיות בשבת שמפטירין עניה סערה: הגה ויש אומרים השמים כסאי וכן נוהגין במדינות אלו, אבל ראש חדש אב שחל להיות בשבת מפטירין שמעו ויש השמים כסאי וכן עיקר במקום שאין מנהג
כאיש אשר אמו תנחמנו כן אנכי אנחמכם ובירושלים תנוחמו
זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחרב כל ישראל חקים ומשפטים
שמעו דבר יהוה החרדים אל דברו אמרו אחיכם שנאיכם מנדיכם למען שמי יכבד יהוה ונראה בשמחתכם והם יבשו: הנה יהוה באש יבוא וכסופה מרכבותיו להשיב בחמה אפו וגערתו בלהבי אש: כי באש יהוה נשפט ובחרבו את כל בשר ורבו חללי יהוה: המתקדשים והמטהרים אל הגנות אחר אחד בתוך אכלי בשר החזיר והשקץ והעכבר יחדו יספו נאם יהוה: ואנכי מעשיהם ומחשבתיהם באה לקבץ את כל הגוים והלשנות ובאוא וראו את כבודי: והביאו את כל אחיכם מכל הגוים וכו' ויצאו וראו בפגרי האנשים הפשעים בי כי תולעתם לא תמות ואשם לא תכבה והיו דראון לכל בשר
מוכיח אדם אחרי חן ימצא ממחליק לשון
ר פנחס בשם רבי חמא בר חנינא אמר מוכיח זה משה, אדם אלו ישראל שנאמר ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם, ממחליק לשון זה בלעם שהחליק בנבואתיו וגבה לבם ונפלו בשטים
ויקבור אתו בגי בארץ מואב מול בית פעור ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה
והנה ה' נצב עליו אמר רבי יוחנן הרשעים מתקיימים על אלהיהם ופרעה חולם והנה עומד על היאר אבל הצדיקים אלוהיהם מתקיים עליהם שנאמר והנה ה' נצב עליו
כולו סג יחדו נאלחו אין עשה טוב אין גם אחד
אונקלוס בר קלוניקוס בר אחתיה דטיטוס אזל אסקיה לבלעם בנגידא אמר ליה מאן חשיב בההוא עלמא א"י ישראל מהו לאדבוקי בהו א"ל לא תדרוש שלומם וטובתם כל הימים וכו' אזל אסקי לפושעי ישראל אל מאן חשיב בההוא עלמא א"ל ישראל מהו לאדבוקי בהו א"ל טובתם דרוש רעתם אל תדרוש וכו' א"ל דיניה דההוא גברא במאי א"ל בצואה רותחת דאמר מר על המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת