מקורות
אמר רבי יוחנן מפני מה לקו באל"ף בי"ת מפני שעברו על התורה שניתנה באל"ף בי"ת
אמר רבי יהושע בן לוי עתיד הקב"ה להנחיל לכל צדיק וצדיק ש"י עולמות שנאמר להנחיל לאוהבי יש ואצרותיהם אמלא
ראה נתן יהוה אלהיך לפניך את הארץ עלה רש כאשר דיבר יהוה אלהיך לאבתיך לך אל תירא ואל תחת
ת"ר מעשה ברבן יוחנן בן זכאי שהיה רוכב על החמור והיה יוצא מירושלים ראה ריבה אחת שהיתה מלקטת שעורים מבין גללי בהמתן של ערביים וכו' אמרה לו רבי זכור אתה כשחתמת על כתובתי אמר להן לתלמידיו זכור אני כשחתמתי על כתובתה של זו והייתי קורא בה אלף אלפים דינרים דינרי זהב מבית אביה חוץ משל חמיה בכה רבי יוחנן בן זכאי ואמר אשריכם ישראל בזמן שעושין רצונו של מקום אין כל אומה ולשון שולטת בהם ובזמן שאין עושין רצונו של מקום מוסרן ביד אומה שפלה ולא ביד אומה שפלה אלא ביד בהמתן של אומה שפלה
א"ר אלעזר מנין שקראו הקב"ה ליעקב אל שנאמר ויקרא לו אל אלהי ישראל
ואמר רבה א"ר יוחנן עתידין צדיקים שנקראים על שמו של הקב"ה שנאמר כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו
ולענין הבדלה כשחל תשעה באב להיות במוצאי שבת כבר כתבתי בפרק ערבי פסחים דקיי"ל דבשלא הבדיל במוצאי שבת מבדיל והולך כל היום כולו ותו לא כשחל תשעה באב במוצאי שבת אין מבדילין כלל אבל בה"ג ז"ל כתב שאע"פ שהבדלה אין לה תשלומין אלא כל היום כיון דאי אפשר להבדיל במוצ"ש מבדיל במוצאי תשעה באב וכו'
בחוסר כל אמר אביי נקטינן אינו עני אלא בדעה, במערבא אמרי דדא ביה כולה ביה דלא דא ביה מה ביה, דא קני מה חסר דא לא קני מה קני
כה אמר יי אל יתהלל חכם בחכמתו ואל יתהלל הגבור בגבורותו אל יתהלל עשיר בעשרו: כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידע אותי כי אני יי עשה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי נאם יי