מקורות

אבות א ג

אל תהיו כעבדים המשמשין את הרב על מנת לקבל פרס אלא הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס

בראשית כב ב

ויאמר קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק ולך לך אל ארץ המריה והעלהו שם לעלה על אחד ההרים אשר אמר אליך:

משלי ב ז

וצפן יצפן לישרים תושיה מגן להלכי תם:

תהלים קכו ב

אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה אז יאמרו בגוים הגדיל ה' לעשות עם אלה:

בראשית כא ח

ויגדל הילד ויגמל ויעש אברהם משתה גדול ביום הגמל את יצחק:

משלי יח א

לתאוה יבקש נפרד בכל תושיה יתגלע:

דברים טז כב

ולא תקים לך מצבה אשר שנא ה' אלהיך: ס

דברים ז ה

כי אם כה תעשו להם מזבחתיהם תתצו ומצבתם תשברו ואשירהם תגדעון ופסיליהם תשרפון באש:

רמב"ן בראשית כו ו

כמו שדרשו (בספרי) באשר שנא ה' אלהיך (דברים טז כב), ששנאה אחר היותה אהובה בימי האבות:

בראשית יא

ויאמר ה' הן עם אחד ושפה אחת לכלם וזה החלם לעשות ועתה לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות: הבה נרדה ונבלה שם שפתם אשר לא ישמעו איש שפת רעהו:

מדרש תנאים דברים ו

ושננתם לבניך אלו תלמידיך

נדרים לא ב

מתני' קונם שאני נהנה לערלים מותר בערלי ישראל ואסור במולי עובדי כוכבים שאני נהנה למולים אסור בערלי ישראל ומותר במולי עובדי כוכבים שאין הערלה קרויה אלא לשם עובדי כוכבים שנא' כי כל הגוים ערלים וכל בית ישראל ערלי לב ואומר והיה הפלשתי הערל הזה ואומר פן תשמחנה בנות פלשתים פן תעלוזנה בנות הערלים רבי אלעזר בן עזריה אומר מאוסה היא הערלה שנתגנו בה רשעים שנא' כי כל הגוים ערלים

סידור תפילת המועדים

אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו, ורוממתנו מכל הלשונות,

בראשית יא ד

ויאמרו הבה נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמים ונעשה לנו שם פן נפוץ על פני כל הארץ:

סידור ברוך שאמר

ברוך שאמר והיה העולם

תהלים קיט פט

לעולם ה' דברך נצב בשמים:

נושאי השיעור