מקורות

תענית כט א

אמר רב יהודה בריה דרב שמואל בר שילת משמיה דרב כשם שמשנכנס אב ממעטין בשמחה כך משנכנס אדר מרבין בשמחה

אסתר ט כב

והחדש אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב

זוהר א קמ ב

ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אלו הם תולדות השמחה והשחוק שיהא בעולם באותו זמן

תהלים ב ד

יושב בשמים ישחק אדני ילעג למו

עבודה זרה ג ב

כיון שרואין מלחמת גוג ומגוג אומר להן על מה באתם אומרים לו על ה' ועל משיחו שנאמר למה רגשו גוים ולאומים יהגו ריק [וגו'] וכל אחד מנתק מצותו והולך שנאמר ננתקה את מוסרותימו [וגו] והקב"ה יושב ומשחק שנאמר יושב בשמים ישחק [וגו'] א"ר יצחק אין לו להקב"ה שחוק אלא אותו היום בלבד איני והא אמר רב יהודה אמר רב שתים עשרה שעות הוי היום שלש הראשונות הקב"ה יושב ועוסק בתורה שניות יושב ודן את כל העולם כולו כיון שרואה שנתחייב עולם כלייה עומד מכסא הדין ויושב על כסא רחמים שלישיות יושב וזן את כל העולם כולו מקרני ראמים עד ביצי כנים רביעיות יושב ומשחק עם לויתן שנאמר לויתן זה יצרת לשחק בו

משלי ח לא

משחקת בתבל ארצו ושעשעי את בני אדם

שבת פט א

א"ל הקב"ה למשה משה בדאי אתה אמר לפניו רבונו של עולם חמודה גנוזה יש לך שאתה משתעשע בה בכל יום אני אחזיק טובה לעצמי

מלכים א ז לו

ויפתח על הלחת ידתיה ועל ומסגרתיה [מסגרתיה] כרובים אריות ותמרת כמער איש וליות סביב

תהלים קד לא

יהי כבוד ה' לעולם ישמח ה' במעשיו

בראשית א כ

ויאמר אלהים ישרצו המים שרץ נפש חיה

בראשית ב ז

 וייצר ה אלהים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה

תהלים קד ט

גבול שמת בל יעברון בל ישובון לכסות הארץ

קהלת ב ב

לשחוק אמרתי מהולל ולשמחה מה זה עשה

ביצה טו ב

אמר רבי יוחנן משום רבי אליעזר בר' שמעון הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר שנאמר (תהלים צג, ד) אדיר במרום ה'

תהלים צג ד

מקלות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום ה'

ירמיהו ה כב

האותי לא תיראו נאם ה' אם מפני לא תחילו אשר שמתי חול גבול לים חק עולם ולא יעברנהו ויתגעשו ולא יוכלו והמו גליו ולא יעברנהו

אסתר ח ח

כי כתב אשר נכתב בשם המלך ונחתום בטבעת המלך אין להשיב

תענית כט ב

אמר רב פפא הלכך בר ישראל דאית ליה דינא בהדי נכרי לישתמיט מיניה באב דריע מזליה ולימצי נפשיה באדר דבריא מזליה