מקורות

בראשית רבה נא

אין דבר רע יורד מלמעלה,

בבא בתרא טז א

אמר ר"ל הוא שטן הוא יצר הרע הוא מלאך המות

בבא בתרא טז א

יורד ומתעה ועולה ומרגיז נוטל רשות ונוטל נשמה

שמות רבה ט

ויחזק לב פרעה, ויאמר ה' אל משה כבד לב פרעה, כועס הוא מה הכבד כועס אף לבו של זה נעשה כבד, אינו מבין כסיל הוא (קהלת ז) כי כעס בחיק כסילים ינוח, במה מייסרים את הכסיל במטה, שנאמר (משלי כו) ושבט לגו כסילים, אף משה ייסר פרעה במטה שנאמר והמטה אשר נהפך לנחש וגו',

ברכות סא ב

כבד כועס מרה זורקת בו טפה ומניחתו

משלי ד כג

מכל משמר נצר לבך כי ממנו תוצאות חיים:

דברים יב כג

רק חזק לבלתי אכל הדם כי הדם הוא הנפש ולא תאכל הנפש עם הבשר:

סוטה ג א

ריש לקיש אמר אין אדם עובר עבירה אא"כ נכנס בו רוח שטות שנא' איש איש כי תשטה אשתו תשטה כתיב

עבודה זרה מו א

ת"ל שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו כי חרם הוא הא כיצד היו קורין אותה בית גליא קורין אותה בית כריא עין כל עין קוץ

רש"י עבודה זרה מו א

בית גליא – לשון גובה גלי. בית כריא – לשון חפירה ושפלות.

ירושלמי שבת ט א

את שקורין אותו פני מלך קורין אותו פני כלב. עין כוס עין קוץ. גדיא. גלייא.

משלי ל כא

תחת שלוש רגזה ארץ ותחת ארבע לא תוכל שאת: תחת עבד כי ימלוך ונבל כי ישבע לחם:

ילקוט שמעוני בלק תשסה

רב ששת אמר חוצפא מלכותא בלא תגא היא

עובדיה א ב

הנה קטן נתתיך בגוים בזוי אתה מאד:

שמות רבה ט

באותה שעה אמר הקדוש ברוך הוא אם יבלע תנין את תניניהם של מצרים מנהגו של עולם הוא, נחש בולע נחש אלא יחזור לברייתו ויבלע את תניניהם, מהו ויבלע מטה אהרן את מטותם, א"ר אלעזר נס בתוך נס מלמד שחזר המטה מטה כברייתו ובלע אותן,

בראשית לו מג

אלוף מגדיאל אלוף עירם אלה אלופי אדום למשבתם בארץ אחזתם הוא עשו אבי אדום: פ

רש"י בראשית לו מג

(מג) מגדיאל – היא רומי:

בראשית רבה פג

א"ר חנינא ציפוראה למה נקרא עירם שהוא עתיד לערום תסווריות למלך המשיח,

דברים כט

פן יש בכם איש או אשה או משפחה או שבט אשר לבבו פנה היום מעם ה' אלהינו ללכת לעבד את אלהי הגוים ההם פן יש בכם שרש פרה ראש ולענה: והיה בשמעו את דברי האלה הזאת והתברך בלבבו לאמר שלום יהיה לי כי בשררות לבי אלך למען ספות הרוה את הצמאה:

אונקלוס דברים כט יח

(יח) ויהי במשמעיה ית פתגמי מומתא הדא ויחשיב בלביה למימר שלמא יהי לי ארי בהרהור לבי אנא אזיל