מקורות

רמב"ן הקדמה לחומש במדבר

אחר שביאר תורת הקרבנו' בספר השלישי התחיל עתה לסדר בספר הזה המצות שנצטוו בענין אהל מועד… והספר הזה כולו במצות שעה שנצטוו בהם בעמדם במדבר ובנסים הנעשים להם לספר כל מעשה ה' אשר עשה עמהם להפליא וספר כי החל לתת אויביהם לפניהם לחרב וצוה איך תחלק הארץ להם ואין בספר הזה מצות נוהגות לדורות זולתי קצת מצות (ו)בעניני הקרבנות שהתחיל בהן בספר הכהנים ולא נשלם ביאורן שם והשלימן בספר הזה

ירמיהו ב ב

הלך וקראת באזני ירושלם לאמר כה אמר ה' זכרתי לך חסד נעוריך אהבת כלולתיך לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה

במדבר טו לט וברש"י

והיה לכם לציצת וראיתם אתו וזכרתם את כל מצות ה' ועשיתם אתם ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זנים אחריהם", ופי' רש"י "ולא תתורו אחרי לבבכם: כמו (לעיל יג כה) מתור הארץ. הלב והעינים הם מרגלים לגוף ומסרסרים לו את העבירות, העין רואה והלב חומד והגוף עושה את העבירות

סוטה כא א

ואומר: בהתהלכך תנחה אותך וגו', בהתהלכך תנחה אותך – זה העוה"ז, בשכבך תשמור עליך – זו מיתה, והקיצות היא תשיחך – לעתיד לבא

מהר"ל גור אריה ויקרא ח כח

כי הלבנות מורה על הפשיטות

זוהר ג קנג.

ובלבנים – דא לבון הלכה

זוהר ג קעה ב

מאי תכלת תכלית דכלא

מהר"ל חדושי אגדות מנחות מג ב

המצוה ליתן לבן ותכלת כנגד הקרן, כי הקרן יש בו שתי בחינות האחת מה שהוא טלית והשני במה שהוא סוף ותכלית (ומה) [וכנגד מה] שהוא טלית יתן לבן וכנגד מה שהוא קרן יתן תכלת, כי תכלת מלשון תכלית הוא סוף וקרן ולפיכך יתן לבן ותכלת

מנחות מג ב

תניא, היה ר' מאיר אומר: מה נשתנה תכלת מכל מיני צבעונין? מפני שהתכלת דומה לים וים דומה לרקיע ורקיע לכסא הכבוד

בבא בתרא עד א

היכא דנשקי ארעא ורקיעא אהדדי

במדבר רבה יז ה

אלא מצוה להביא לבן ותכלת ויעשה אימתי כשהוא תכלת ועכשיו אין לנו אלא לבן שהתכלת נגנז

במדבר יג ל

ויהס כלב את העם אל משה ויאמר עלה נעלה וירשנו אתה כי יכול נוכל לה: (לא) והאנשים אשר עלו עמו אמרו לא נוכל לעלות אל העם כי חזק הוא ממנו

רש"י במדבר יג ל

(ל) "ויהס כלב – השתיק את כולם: אל משה – לשמוע מה שידבר במשה. צווח ואמר וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם. השומע היה סבור שבא לספר בגנותו, מתוך שהיה בלבם על משה בשביל דברי המרגלים. שתקו כולם לשמוע גנותו, אמר והלא קרע לנו את הים והוריד לנו את המן והגיז לנו את השליו: עלה נעלה – אפילו בשמים והוא אומר עשו סולמות ועלו שם נצליח בכל דבריו

סנהדרין קד ב

ויבכו העם בלילה ההוא. אמר רבה אמר רבי יוחנן: אותו הלילה ליל תשעה באב היה, אמר להן הקדוש ברוך הוא לישראל: אתם בכיתם בכיה של חנם – ואני אקבע לכם בכיה לדורות

ישעיהו מ כו

שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא

במדבר יד מא

ויאמר משה למה זה אתם עברים את פי ה' והוא לא תצלח….ויעפלו לעלות אל ראש ההר וארון ברית ה' ומשה לא משו מקרב המחנה