מקורות

סנהדרין קי א

דאמר רב כל המחזיק במחלוקת עובר בלאו שנאמר ולא יהיה כקרח ועדתו

בראשית רבה ד ג

ומפני מה לא נאמר כי טוב ביום שני שבו נבראה המחלוקת

סנהדרין קי א

אמר בה בר חנה זימנא חדא הוה קאזלינא באורחא אמר ההוא טעיא תא ואחוי לך בלועי דקרח אזיל חזא תרי בזעי דהוה קא נפק קיטרא מנייהו, אמשייא מיא ואותביה בריש רומחיה ואחלפי התם איחרך א"ל אצית מה שמעת ושמעית דההו קאמרי הכי משה אמת ותרות אמת והן בדאין

משלי ל יח

שלשה המה נפלאו ממני וארבעה לא ידעתים: דרך הנשר בשמים דרך נחש עלי צור

בראשית ג

ויאמר הנחש אל האשה לא מות תמתון: כי ידע אלהים כי ביום אכלכם ממנו ונפקחו עיניכם והייתם כאלהים ידעי טוב ורע

משנה אבות ה יז

כל מחלוקת שהיא לשם שמים סופה להתקיים ושאינה לשם שמים אין סופה להתקיים, איזוהי מחלוקת לשם שמים הלל ושמאי, ושאינה לשם שמים מחלוקת קרח ועדתו

משנה עוקצין ג יב

אמר רבי יהושע בן לוי עתיד הקב"ה להנחיל לכל צדיק וצדיק ש"י עולמות שנאמר להנחיל לאוהבי יש ואצרותיהם אמלא

במדבר יז

אם כמות כל האדם ימתון אלה ופקדת כל אדם יפקד עליהם לא יהוה שלחני: ואם בריאה יברא יהוה ופצתה האדמה את פיה ובלעה אתם ואת כל אשר להם וירדו חיים שאלה וידעתם כי נאצו האנשים האלה את יהוה