מקורות

נדה ע ב

מה יעשה אדם ויחכם אמר להן ירבה בישיבה וימעט בסחורה אמרו הרבה עשו כן ולא הועיל להם אלא יבקשו רחמים ממי שהחכמה שלו שנאמר כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה תני ר' חייא משל למלך בשר ודם שעשה סעודה לעבדיו ומשגר לאוהביו ממה שלפניו מאי קא משמע לן דהא בלא הא לא סגיא

בבא בתרא צא ב

וישם כסא לאם המלך, וא"ר אלעזר: לאמה של מלכות

מגילה יז ב

וכיון שכלו המינים מתרוממת קרן צדיקים…והיכן מתרוממת קרנם בירושלים…וכיון שנבנית ירושלים בא דוד… וכיון שבא דוד באתה תפלה שנאמר והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפלתי

משלי כח ט

מסיר אזנוֹ משמע תורה גם תפלּתו תועבה

עבודה זרה יז א

אמרו עליו על ר"א בן דורדיא שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה פעם אחת שמע שיש זונה אחת בכרכי הים והיתה נוטלת כיס דינרין בשכרה נטל כיס דינרין והלך ועבר עליה שבעה נהרות, בשעת הרגל דבר הפיחה אמרה כשם שהפיחה זו אינה חוזרת למקומה כך אלעזר בן דורדיא אין מקבלין אותו בתשובה, הלך וישב בין שני הרים וגבעות אמר הרים וגבעות בקשו עלי רחמים אמרו לו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו שנאמר כי ההרים ימושו והגבעות תמוטינה, אמר שמים וארץ בקשו עלי רחמים אמרו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו… אמר חמה ולבנה בקשו עלי רחמים…כוכבים ומזלות בקשו עלי רחמים… אמר אין הדבר תלוי אלא בי הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו, יצתה בת קול ואמרה ר"א בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא…בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת ואמר רבי לא דיין לבעלי תשובה שמקבלין אותן אלא שקורין אותן רבי

משלי ב יט

כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים

כתובות קד א

אראלים ומצוקים אחזו בארון הקדש, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקדש

תהלים קט ד

תחת אהבתי ישטנוני ואני תפלה

עבודה זרה ה א

נאם דוד בן ישי ונאם הגבר הוקם על נאם דוד בן ישי שהקים עולה של תשובה.

סנהדרין צז ב

רבי אליעזר אומר: אם ישראל עושין תשובה – נגאלין, ואם לאו – אין נגאלין. אמר ליה רבי יהושע: אם אין עושין תשובה – אין נגאלין, אלא, הקדוש ברוך הוא מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן, וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב

סנהדרין קה ב

כולם חזרו לקללה, חוץ מבתי כנסיות ומבתי מדרשות. שנאמר ויהפך ה' אלקיך לך את הקללה לברכה כי אהבך ה' אלקיך, קללה, ולא קללות

סנהדרין קו א

הנני הולך לעמי לכה איעצך… אלקיהם של אלו שונא זימה הוא, והם מתאוים לכלי פשתן, בוא ואשיאך עצה, עשה להן קלעים והושיב בהן זונות, זקינה מבחוץ וילדה מבפנים…

במדבר רבה כ כב

ומעין שטים של זנות היה והוא משקה לסדום…ולפי שנתקלל אותו מעין עתיד הקדוש ברוך הוא לייבשו שנאמר (יואל ד) ומעין מבית ה' יצא והשקה את נחל השטים, מימות אברהם לא נפרץ אחד בזנות כיון שבאו לשטים ושתו מימיו נפרצו בזנות

תנחומא תרומה ט

חטאו בשטים, ולקו בשטים…אמר הקדוש ברוך הוא לעולם הבא אני מרפא את השטים, שנאמר… ומעין מבית ה' יצא והשקה את נחל השטים

דברי הימים א כט כג

וישב שלמה על כסא ה' למלך תחת דויד אביו

כתובות יג א

מתני'. ראוה מדברת עם אחד…גמ'. מאי מדברת, זעירי אמר: נסתרה, רב אסי אמר: נבעלה

שבת קה א

אנכי נוטריקון אנא נפשי כתיבת יהבית

תענית כו ב

צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתנתו וביום שמחת לבו, ביום חתנתו – זה מתן תורה