מקורות

אסתר רבה פתיחה ה

וכן הוא אומר פתחי לי אחתי זו בבל. רעיתי זו מדי. יונתי ביון. תמתי באדום, שכל ימי יון היה בית המקדש קים, והיו ישראל מקריבין בו תורים ובני יונה על גבי המזבח

רמב"ם קידוש החודש יז כד

וטעם כל אלו החשבונות ומפני מה מוסיפים מנין זה ומפני מה גורעין. והיאך נודע כל דבר ודבר מאלו הדברים. והראיה על כל דבר ודבר. היא חכמת התקופות והגימטריות שחברו בה חכמי יון ספרים הרבה והם הנמצאים עכשו ביד החכמים. אבל הספרים שחברו חכמי ישראל שהיו בימי הנביאים מבני יששכר לא הגיעו אלינו. ומאחר שכל אלו הדברים בראיות ברורות הם שאין בהם דפי ואי אפשר לאדם להרהר אחריהם, אין חוששין למחבר בין שחברו אותם נביאים בין שחברו אותם האמות. שכל דבר שנתגלה טעמו ונודעה אמתתו בראיות שאין בהם דפי אנו סומכין על זה האיש שאמרו או שלמדו על הראיה שנתגלתה והטעם שנודע: