מקורות

טור אורח חיים תקפא

תניא בפרקי ר"א בר"ח אלול אמר הקב"ה למשה עלה אלי ההרה שאז עלה לקבל לוחות אחרונות והעבירו שופר במחנה משה עלה להר שלא יטעו עוד אחר ע"ג והקב"ה נתעלה באותו שופר שנאמר (תהלים ט"ז) עלה אלהים בתרועה

בראשית ב ז

וייצר ה' אלוקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה

אונקלוס בראשית ב ז

וברא יי אלהים ית אדם עפרא מן אדמתא ונפח באנפוהי נשמתא דחיי והות באדם לרוח ממללא

בראשית רבה ח ה

א"ר סימון בשעה שבא הקב"ה לבראות את אדם הראשון נעשו מלאכי השרת כיתים כיתים וחבורות חבורות מהם אומרים אל יברא ומהם אומרים יברא הה"ד (תהלים פה) חסד ואמת נפגשו צדק ושלום נשקו חסד אומר יברא שהוא גומל חסדים ואמת אומר אל יברא שכולו שקרים…

במדבר יב

פה אל פה אדבר בו במראה ולא בחידות

ראש השנה טז א

אמר רבי יצחק למה תוקעין בראש השנה למה תוקעין רחמנא אמר תקעו אלא למה מריעין מריעין רחמנא אמר זכרון תרועה אלא למה תוקעין ומריעין כשהן יושבין ותוקעין ומריעין כשהן עומדין כדי לערבב השטן

בבא בתרא טז א

במתניתא תנא יורד ומתעה ועולה ומרגיז נוטל רשות ונוטל נשמה

בראשית לב ל

וישאל יעקב ויאמר הגידה נ א שמך ויאמר למה זה תשאל לשמי ויברך אותו שם

קהלת ד יג

טוב ילד מסכן וחכם ממלך זקן וכסיל אשר לא ידע להזהר עוד

תפלת מוסף לראש השנה

בקולות וברקים עליהם נגלית ובקול שופר עליהם הופעת