מקורות

דברים ל ו

ומל ה' אלהיך את לבבך ואת לבב זרעך לאהבה את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך למען חייך:

תהלים כז יג

לולא האמנתי לראות בטוב ה' בארץ חיים:

שיר השירים ג יא

צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתנתו וביום שמחת לבו:

משנה תענית ד ח

וכן הוא אומר (שיר ג') צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת לבו ביום חתונתו זו מתן תורה וביום שמחת לבו זה בנין בית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן:

שמות לו ו

ויצו משה ויעבירו קול במחנה לאמר איש ואשה אל יעשו עוד מלאכה לתרומת הקדש ויכלא העם מהביא:

ישעיהו נה ו

דרשו ה' בהמצאו קראהו בהיותו קרוב:

תהלים כז

הורני ה' דרכך ונחני בארח מישור למען שוררי: אל תתנני בנפש צרי כי קמו בי עדי שקר ויפח חמס: לולא האמנתי לראות בטוב ה' בארץ חיים: קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה':

דברים יא

כי הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה לא כארץ מצרים הוא אשר יצאתם משם אשר תזרע את זרעך והשקית ברגלך כגן הירק: והארץ אשר אתם עברים שמה לרשתה ארץ הרים ובקעת למטר השמים תשתה מים: ארץ אשר ה' אלהיך דרש אתה תמיד עיני ה' אלהיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה:

טור אורח חיים תקפא

ורוחצין ומסתפרין ע"פ המדרש א"ר סימון כתיב כי מי גוי גדול וגומר ר' חנינא ור' יהושע אומרין איזו אומה כאומה זו שיודעת אופיה של אלהיה פי' מנהגיו ודיניו שמנהגו של עולם אדם שיש לו דין לובש שחורים ומתעטף שחורים ומגדל זקנו ואין חותך צפרניו לפי שאינו יודע איך יצא דינו אבל ישראל אינן כן לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ומגלחין זקנם ומחתכין צפרניהם ואוכלין ושותין ושמחים בר"ה לפי שיודעין שהקב"ה יעשה להם נס

דברים ד ז

כי מי גוי גדול אשר לו אלהים קרבים אליו כה' אלהינו בכל קראנו אליו:

בית יוסף אורח חיים תקפא

ומסתפרין על פי המדרש אמר רבי סימון כתיב כי מי גוי גדול וגו' שיודע אופייה של אלהיה. פירוש שהם פירשו גדול מלשון גידול כלומר שנתגדלה עם אלהיה ויודעת מדותיו:

שיר השירים ה ב

אני ישנה ולבי ער קול דודי דופק פתחי לי אחתי רעיתי יונתי תמתי שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה:

ילקוט שמעוני שיר השירים תתקפח

תמתי כביכול לא אני גדול ממנה ולא היא גדולה ממני

ספרי וזאת הברכה שמו

כיוצא בו, ואתם עדי נאם ה' ואני אל, כשאתם עדיי אני אל וכשאין אתם עדיי כביכול איני אל כיוצא בו

ראש השנה יח א

מניין לגזר דין של צבור שאינו נחתם, אינו נחתם, והכתיב נכתם עונך לפני. אלא, אף על גב שנחתם נקרע, שנאמר כה' אלהינו בכל קראנו אליו. והכתיב דרשו ה' בהמצאו, התם ביחיד, הכא בצבור. ביחיד אימת, אמר רבה בר אבוה, אלו עשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכפורים.

ירושלמי יומא א

אמרו כל דור שאינו נבנה בימיו מעלין עליו כאילו הוא החריבו.

סנהדרין כ א

יראת ה' היא תתהלל, זה דורו של רבי יהודה ברבי אילעאי

פסחים סח ב

רב ששת כל תלתין יומין מהדר ליה תלמודיה, ותלי וקאי בעיברא דדשא ואמר, חדאי נפשאי, חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי. איני והאמר רבי אלעזר, אילמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי מעיקרא כי עביד איניש אדעתא דנפשיה קא עביד.

בראשית רבה יב

כך אמר הקדוש ברוך הוא אם בורא אני את העולם במידת רחמים הוי חיטוייה סגין במידת הדין אין העולם מתקיים, אלא הריני בוראו במידת הדין ובמידת רחמים והלווי י י"י אלהים.

תהלים נב ג

מה תתהלל ברעה הגבור חסד אל כל היום:

ירמיהו לא טז

ויש תקוה לאחריתך נאם ה' ושבו בנים לגבולם: ס

ירמיהו כט יא

כי אנכי ידעתי את המחשבת אשר אנכי חשב עליכם נאם ה' מחשבות שלום ולא לרעה לתת לכם אחרית ותקוה:

נחמיה ט ז

אתה הוא ה' האלהים אשר בחרת באברם והוצאתו מאור כשדים ושמת שמו אברהם:

תהלים צז ח

שמעה ותשמח ציון ותגלנה בנות יהודה למען משפטיך ה':

דברים ט יד

הרף ממני ואשמידם ואמחה את שמם מתחת השמים ואעשה אותך לגוי עצום ורב ממנו: