מקורות

אבות ב יג

וכשאתה מתפלל אל תעש תפלתך קבע אלא רחמים ותחנונים לפני המקום ברוך הוא שנאמר (יואל ב') כי אל חנון ורחום הוא ארך אפים ורב חסד ונחם על הרעה

אבות ד ג

הוא היה אומר אל תהי בז לכל אדם ואל תהי מפליג לכל דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום:

במדבר לד א

וידבר ה' אל משה לאמר. צו את בני ישראל ואמרת אליהם כי אתם באים אל הארץ כנען זאת הארץ אשר תיפול לכם בנחלה ארץ כנען לגבולותיה

במדבר לה א

וידבר ה' אל משה בערבת מואב על ירדן ירחו לאמר. צו את בני ישראל ונתנו ללוים מנחלת אחזתם ערים לשבת ומגרש לערים סביבותיהם תתנו ללוים וגו' ואת הערים אשר תתנו ללוים את שש ערי המקלט אשר תתנו לנס שמה הרצח ועליהם תתנו ארבעים ושתים עיר

במדבר לה י

דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם כי אתם עוברים את הירדן ארצה כנען. והקריתם לכם ערים ערי מקלט תהיינה לכם ונס שמה רצח מכה נפש בשגגה וגו' ולא תקחו כופר לנוס אל עיר מקלטו לשוב לשבת בארץ עד מות הכהן. ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה וגו' ולא תטמא את הארץ אשר אתם ישבים בה אשר אני שוכן בתוכה כי אני ה' שוכן בתוך בני ישראל

במדבר לה לג

ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה כי הדם הוא יחניף את הארץ ולארץ לא יכפר לדם אשר שפך בה כי אם בדם שפכו:

בעל הטורים דברים ל ו

את לבבך ואת לבב. ר"ת אלול. לכך נהגו להשכים ולהתפלל סליחות מאלול ואילך.

בראשית רבה סח ט

ויפגע במקום, ר"ה בשם ר' אמי אמר מפני מה מכנין שמו של הקדוש ברוך הוא וקוראין אותו מקום שהוא מקומו של עולם ואין עולמו מקומו, מן מה דכתיב (שמות לג) הנה מקום אתי, הוי הקדוש ברוך הוא מקומו של עולם ואין עולמו מקומו

ברכות ל ב

חסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת ומתפללים כדי שיכונו את לבם למקום

דברים יא י

כי הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה לא כארץ מצרים היא אשר יצאתם משם אשר תזרע את זרעך והשקית ברגלך כגן הירק. והארץ אשר אתם עוברים שמה לרשתה ארץ הרים ובקעות למטר השמים תשתה מים. ארץ אשר ה' אלוקיך דורש אותה תמיד עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה

דברים יח ח

ואם ירחיב ה' אלקיך את גבולך כאשר נשבע לאבותיך ונתן לך את כל הארץ אשר דבר לתת לאבותיך. כי תשמר את כל המצוה הזאת לעשותה אשר אנכי מצוך היום לאהבה את ה' אלקיך וללכת בדרכיו כל הימים ויספת לך עוד שלש ערים על השלש האלה

פסיקתא שמות יב

בכל דור ודור צריך אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים, וכה"א ואותנו הוציא משם (דברים ו כג), אותם לא נאמר אלא אותנו

ראש השנה טז א

אמרו לפני בראש השנה מלכיות זכרונות ושופרות. מלכיות – כדי שתמליכוני עליכם, זכרונות – כדי שיעלה זכרוניכם לפני לטובה, ובמה – בשופר.

רש"י בראשית ב ה

כי לא המטיר – ומה טעם לא המטיר, לפי שאדם אין לעבוד את האדמה ואין מכיר בטובתם של גשמים, וכשבא אדם וידע שהם צורך לעולם התפלל עליהם וירדו, וצמחו האילנות והדשאים:

רש"י דברים ד מא

אז יבדיל – נתן לב להיות חרד לדבר שיבדילם. ואף על פי שאינן קולטות עד שיבדלו אותן שבארץ כנען, אמר משה מצוה שאפשר לקיימה אקיימנה:

רש"י שמות יג יא

ונתנה לך – תהא בעיניך כאלו נתנה לך בו ביום, ואל תהי בעיניך כירושת אבות:

רש"י שמות יט א

ביום הזה – בראש חודש. לא היה צריך לכתוב אלא ביום ההוא, מהו ביום הזה, שיהיו דברי תורה חדשים עליך כאלו היום נתנו:

שמות כא יג

ואשר לא צדה והאלקים אנה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה

תהלים מז

למנצח לבני קרח מזמור:(ב) כל העמים תקעו כף הריעו לאלקים בקול רנה: (ג) כי ה' עליון נורא מלך גדול על כל הארץ: (ד) ידבר עמים תחתינו ולאמים תחת רגלינו: (ה) יבחר לנו את נחלתנו את גאון יעקב אשר אהב סלה: (ו) עלה אלקים בתרועה ה' בקול שופר: (ז) זמרו אלקים זמרו זמרו למלכנו זמרו: (ח) כי מלך כל הארץ אלקים זמרו משכיל:(ט) מלך אלקים על גוים אלקים ישב על כסא קדשו: (י) נדיבי עמים נאספו עם אלקי אברהם כי לאלקים מגני ארץ מאד נעלה

תהלים פא ד

תקעו בחדש שופר בכסה ליום חגנו כי חק לישראל הוא משפט לאלוקי יעקב