מקורות

שמות יח א

וישמע יתרו כהן מדין חתן משה את כל אשר עשה אלהים למשה ולישראל עמו כי הוציא ה' את ישראל ממצרים

זבחים קטז א

וישמע יתרו כהן מדין מה שמועה שמע ובא ונתגייר

שמות יב ח

וגם ערב רב עלה אתם

שמות רבה כז ב

וישמע יתרו, הדא הוא דכתיב כבוד חכמים ינחלו, זה יתרו, בשעה שבא אצל משה מה כבוד נחל ויאמר אל משה אני חתנך יתרו בא אליך…רבי אליעזר אומר הקדוש ברוך הוא אמר לו צא, ויאמר אל משה, אמר לו הקדוש ברוך הוא, אני הוא שאמרתי והיה העולם, שנאמר אל אלהים ה' דבר ויקרא ארץ, אני הוא שאני מקרב אני הוא שאני מרחק, שנאמר האלהי מקרוב אני נאם ה', אני הוא שקרבתי ליתרו ולא רחקתיו, אדם זה שבא אצלי לא בא אלא לשם שמים, ולא בא אלא להתגיר, אף אתה קרבהו אל תרחיקהו, מיד ויצא משה לקראת חתנו

רות א יח

ותרא כי מתאמצת היא ללכת אתה ותחדל לדבר אליה 

חגיגה יב א

אמר רב יהודה אמר רב אדם הראשון מסוף העולם ועד סופו היה שנאמר למן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ ולמקצה השמים ועד קצה השמים כיון שסרח הניח הקב"ה ידו עליו ומיעטו שנאמר ותשת עלי כפך

דברים ל ד

אם יהיה נדחך בקצה השמים משם יקבצך ה' אלהיך ומשם יקחך

תהלים קו

וישא ידו להם להפיל אותם במדבר ולהפיל זרעם בגוים ולזרותם בארצות

במדבר יד כג

אם יראו את הארץ אשר נשבעתי לאבתם וכל מנאצי לא יראוה

במדבר יד כא

ואולם חי אני וימלא כבוד ה' את כל הארץ

ראש השנה לא א

בשלישי היו אומרים (תהלים פב, א) אלהים נצב בעדת אל על שם שגילה ארץ בחכמתו והכין תבל לעדתו

מכילתא דרבי ישמעאל טו יד

ר' מאיר אומר אם לאדם יחידי עשיתי לו ים יבשה שנאמר ויאמר אלהים יקוו המים ולעדת קדושים אלו איני עושה להם את הים יבשה

משנה פסחים ה ה

הפסח נשחט בשלש כתות, שנאמר ושחטו אתו כל קהל עדת ישראל, (שמות יב) קהל ועדה וישראל

במדבר י לב

והיה כי תלך עמנו והיה הטוב ההוא אשר ייטיב ה' עמנו והטבנו לך

שמות כ א

וידבר אלהים את כל הדברים האלה לאמר

רש"י שמות כ א

מלמד שאמר הקב"ה עשרת הדברות בדבור אחד מה שאי אפשר לאדם לומר כן א"כ מה ת"ל עוד אנכי ולא יהיה לך שחזר ופירש על כל דבור ודבור בפני עצמו

תהלים קד כד

מה רבו מעשיך ה' כלם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך

דניאל ב כא

יהב חכמתא לחכימין ומנדעא לידעי בינה

תנחומא ויקהל ב א

מטרונה אחת שאלה את רבי יוסי בר חלפתא, מהו שכתב יהב חכמתא לחכימין (דניאל ב, כא). לטפשים היה צריך לומר. אמר לה: בתי, אם יבואו אצלך שנים, אחד עני ואחד עשיר, והן צריכין ללוות ממך ממון, לאי זה מהם אנת מלוה. אמרה לו: לעשיר. אמר לה: ולמה. אמרה לו: שאם יחסר, יהיה לו ממון שיפרע. אבל עני, אם יאבד מעותי, מהיכן יפרע. אמר לה: ישמעו אזניך מה שפיך מדבר. כך, אם היה הקדוש ברוך הוא נותן חכמה לטפשין, היו יושבין בבתי כסאות ובמבואות מטנפות ובבתי מרחצאות, ואין מתעסקין בה. אלא נתנה הקדוש ברוך הוא לחכמים, שיהו יושבין בישיבת זקנים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ועוסקין בה

דברי הימים א כח ט

ואתה שלמה בני דע את אלהי אביך ועבדהו בלב שלם ובנפש חפצה כי כל לבבות דורש ה' וכל יצר מחשבות מבין אם תדרשנו ימצא לך ואם תעזבנו יזניחך לעד