מקורות

בראשית לג ב

 וישם את השפחות ואת ילדיהן ראשנה ואת לאה וילדיה אחרנים ואת רחל ואת יוסף אחרנים

בראשית רבה לט ג

אחות לנו קטנה זה אברהם שאיחה את כל באי העולם בר קפרא אמר כזה שהוא מאחה את הקרע.

ספר המצות עשה קעג

למנות מלך מישראל היא שצונו למנות עלינו מלך יקבץ כל אומתנו וינהיגנו.

רש"י בראשית כה כג

מלאם יאמץ- לא ישוו בגדולה כשזה קם זה נופל 

עבודה זרה יא ב

ומסיימין בה הכי ווי לדין כד יקום דין 

רש"י בראשית לג יד

עד אשר אבא אל אדני שעירה – הרחיב לו הדרך שלא היה דעתו ללכת אלא עד סוכות אמר אם דעתו לעשות לי רעה ימתין עד בואי אצלו והוא לא הלך (ב"ר) ואימתי ילך בימי המשיח שנאמר (עובדיה א) ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו

בראשית לג

ויאמר נסעה ונלכה ואלכה לנגדך יג ויאמר אליו אדני ידע כי הילדים רכים והצאן והבקר עלות עלי ודפקום יום אחד ומתו כל הצאן יד יעבר נא אדני לפני עבדו ואני אתנהלה לאטי לרגל המלאכה אשר לפני ולרגל הילדים עד אשר אבא אל אדני שעירה

משלי ל

כא תחת שלוש רגזה ארץ ותחת ארבע לא תוכל שאת כב תחת עבד כי ימלוך ונבל כי ישבע לחם כג תחת שנואה כי תבעל ושפחה כי תירש גברתה

מיכה ז ח

  אל תשמחי איבתי לי כי נפלתי קמתי כי אשב בחשך ה' אור לי  

שערי תשובה ב ה

ויש על הבוטח בשם להוחיל במעוף צוקתו כי יהיה החשך סבת האורה. כמו שכתוב (מיכה ז) אל תשמחי אויבתי לי כי נפלתי קמתי כי אשב בחשך ה' אור לי. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה אלמלא נפלתי לא קמתי אלמלא ישבתי בחשך לא היה אור לי.