מקורות
ויקחהו וישלכו אתו הברה והבור רק אין בו מים
דרש רב נתן בר מניומי משמיה דרב תנחום מאי דכתיב והבור רק אין בו מים ממשמע שנאמר והבור רק איני יודע שאין בו מים אלא מה תלמוד לומר אין בו מים מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו
גלותא רביעאה תהום רבה חלל דאגוזא והאי איהו (בראשית א׳:ב׳) וחשך על פני תהום. דואתקרי בור דנפל שמה שור דא דכתיב ביוסף בכור שורו הדר לו. דאתמר ביה וישליכו אותו הבורה. נוקבא בישא. והבור רק, דכורא (נ"א דבורא), רק בלא תורה, אבל נחשים ועקרבים יש בו. ודא גלותא רביעאה, דור דרשעים מלא נחשים ועקרבים, רמאים כנחשים ועקרבים, דעקרין מלי דרבנן, ודיינין לשקרא
והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים
ויהי בנסעם מקדם וימצאו בקעה בארץ שנער וישבו שם
יראו את ה' קדשיו כי אין מחסור ליראיו
אפי' נחש כרוך על עקבו לא יפסיק אמר רב ששת לא שנו אלא נחש אבל עקרב פוסק
ויתערבו בגוים וילמדו מעשיהם
והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האבדים בארץ אשור והנדחים בארץ מצרים והשתחוו לה' בהר הקדש בירושלם
וצים מיד כתים וענו אשור וענו עבר וגם הוא עדי אבד
הלוא ביום ההוא נאם ה' והאבדתי חכמים מאדום ותבונה מהר עשו
מלכה ושריה בגוים אין תורה אם יאמר לך אדם יש חכמה בגוים תאמן הדא הוא דכתיב (עובדיה א, ח): "והאבדתי חכמים מאדום ותבונה מהר עשו" יש תורה בגוים אל תאמן דכתיב "מלכה ושריה בגוים אין תורה
לך ה' הגדלה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי כל בשמים ובארץ לך ה' הממלכה והמתנשא לכל לראש
לך ה' הממלכה זו מלחמת עמלק וכן הוא אומר (שמות יז, טז) כי יד על כס יה והמתנשא זו מלחמת גוג ומגוג וכן הוא אומר (יחזקאל לח, ג) הנני אליך גוג נשיא ראש משך ותובל
בני יפת גמר ומגוג ומדי ויון ותבל ומשך ותירס
יפת אלהים ליפת יפיותו של יפת יהא באהלי שם
ואמרת כה אמר אדני ה' הנני אליך גוג נשיא ראש משך ותבל
ולשם ילד גם הוא אבי כל בני עבר אחי יפת הגדול
בן יכבד אב ועבד אדניו ואם אב אני איה כבודי ואם אדונים אני איה מוראי אמר ה' צבאות לכם הכהנים בוזי שמי ואמרתם במה בזינו את שמך