מקורות

סנהדרין קד א

איכה ישבה בדד. אמר רבא מפני מה לקו באיכה, מפני שעברו על שלשים ושש כריתות שבתורה. אמר רבי יוחנן מפני מה לקו באל"ף בי"ת מפני שעברו על התורה שניתנה באל"ף בי"ת וכו' רבא אמר רבי יוחנן בשביל מה הקדים פ"א לעי"ן בשביל מרגלים שאמרו בפיהם מה שלא ראו בעיניהם

ברכות נה א

אמר רב יהודה אמר רב יודע היה בצלאל לצרף אותיות שנבראו בהן שמים וארץ כתיב הכא וימלא אותו רוח אלהים בחכמה ובתבונה ובדעת וכתיב התם ה' בחכמה יסד ארץ כונן שמים בתבונה וכתיב בדעתו תהומות נבקעו

בראשית כח

וישכם יעקב בבקר ויקח את האבן אשר שם מראשתיו וישם אתה מצבה ויצק שמן על ראשה: והאבן הזאת אשר שמתי מצבה יהיה בית אלהים וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך

בראשית א א

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ

שולחן ערוך אורח חיים ה א

כשיזכיר השם יכיון פירוש קריאתו וכו' ובהזכירו אלהים יכוין שהוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם

ישעיהו מ כו

שאו מרום עינכם וראו מי ברא אלה המוציא במספר צבאם לכולם בשם יקרא

דברים ד יט

ופן תשא עינך השמימה וראית את השמש ואת הירח ואת הכוכבים כל צבא השמים ונדחת והשתחוית להם ועבדתם אשר חלק יהוה אלהיך אתם לכל העמים תחת כל השמים

שמות לב

ויאמר אלהם אהרן פרקו נזמי הזהב אשר באזני נשיכם בניכם ובנותיכם והביאו אלי: ויתפרקו כל העם את נזמי הזהב אשר באזניהם ויביאו אל אהרן: ויקח מידם ויצר אתו בחרט ויעשהו עגל מסכה ויאמרו אלה אלהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים.

רש"י דברים יא טז

אלהים אחרים. שהם אחרים לעובדיהם צועק אליו ואינו עונהו נמצא עשוי לה כנכרי

בראשית כח יא

ויפגע במקום וילך שם כי בא השמש ויקח מאבני המקום וישם מראשתיו וישכב במקום ההוא

רש"י בראשית כח יא

וישם מראשתיו. התחילו מריבות זו עם זו זאת אומרת עלי יניח צדיק את ראשו וזאת אומרת עלי יניח, מיד עשאן הקדוש ברוך הוא אבן אחת, וזהו שנאמר ויקח את האבן אשר שם מראשתיו