מקורות
משה רבינו לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה שהמאמין על פי האותות יש בלבו דופי שאפשר שיעשה האות בלט וכשוף אלא כל האותות שעשה משה במדבר לפי הצורך עשאם לא להביא ראיה על הנבואה היה צריך להשקיע את המצריים קרע את הים והצלילן בתוכו
צללו כעופרת במים אדירים
אלו העבירנו בתוכו בחרבה ולא שקע צרנו בתוכו דיינו
כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רפאך
ונגף ה' את מצרים נגף ורפוא
ונגף ה' את מצרים נגוף ורפא נגוף למצרים ורפא לישראל
מחצתי ואני ארפא, רבי חנינא בשם רבי שמעון בן לקיש, ורבי יהושע דסכנין בשם רבי יוחנן, ורבי לוי בשם רבי יוחנן, הכיתי, אין כתיב כאן, אלא מחצתי, מחיצה שעשיתי בין העליונים לתחתונים, שהעליונים קימין והתחתונים מתים בעולם הזה, אבל לעתיד לבוא אין מיתה כל עקר, שנאמר (ישעיה כה, ח): בלע המות לנצח. אמר רבי אבא אף אותה מחיצה אני חוזר ומרפא אותה, מחצתי, מחיצתי אני ארפא
ראו עתה כי אני אני הוא ואין אלהים עמדי אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא ואין מידי מציל
אתה הוא ה' לבדך את [אתה] עשית את השמים שמי השמים וכל צבאם הארץ וכל אשר עליה הימים וכל אשר בהם ואתה מחיה את כלם
ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים
ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה ויהי כן
וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל עשב השדה טרם יצמח כי לא המטיר ה' אלהים על הארץ ואדם אין לעבד את האדמה
אשר בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם
כי הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה לא כארץ מצרים הוא אשר יצאתם משם אשר תזרע את זרעך והשקית ברגלך כגן הירק
תורי זהב נעשה לך עם נקדות הכסף
תורי זהב זו בזת הים. עם נקודות הכסף. זו בזת מצרים. שכשם שהזהב חשוב מן הכסף כך היתה בזת הים יתירה על בזת מצרים
א"ר חייא הרוצה לראות בארה של מרים יעלה לראש הכרמל ויצפה ויראה כמין כברה בים וזו היא בארה של מרים אמר רב מעין המיטלטל טהור וזהו בארה של מרים
הואיל משה באר את התורה הזאת לאמר