מקורות

הגדה של פסח

רבי יוסי הגלילי אומר מנין אתה אומר שלקו המצרים במצרים עשר מכות ועל הים לקו חמישים מכות, במצרים מה הוא אומר ויאמרו החרטמים אל פרעה אצבע אלהים היא ועל הים מה הוא אומר וירא ישאל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים

רמב"ן שמות יד ד

וחזקתי את לב פרעה ורדף אחריהם בעבור שפחד פרעה מהם במכת בכורות ובקש מהם וברכתם גם אותי לא היה בלבו לרדוף אחריהם אפילו אם יברחו, אלא שיעשה משה בהם כרצונו וכל בן הוצרך לומר כי הוא יחזק את לבו לרדוף אחריהם, ולמטה אמר פעם אחרת הנני מחזק את לב מצרים ויבאו אחריהם, כי בראותם שנקרע הים לפני בני ישראל והם הולכים ביבשה בתוכו איך ימלאם לבם לבא אחריהם להרע להם, ואין בכל המופתים כפלא הזה, וזה באמת שגעון להם אבל סכל עצתם וחזק את לבם ליכנס בים

שמות טו

אמר אויב ארדף אשיג אחלק שלל תמלאו נפשי אריק חרבי תורישמו ידי: נשפת ברוחך כסמו ים צללו כעופרת במים אדירים" מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש נורא תהילות עשה פלא.

רמב"ן טו ט

ולדעתי בדרך הפשט הוא סדור בפסוק ראשון ממנו, כי מתחילה אמר שטבעו בים וירדו במצולות, והיה זה כאשר שבו המים ויכסו את הרכב ואת הפרשים ואח"כ שב לומר איך נעשה זה, כי ברוח אפך היא רוח קדים עזה נערמו מים מתחילה וקפאו התהומות, ומפני זה חשב האיוב שירדף וישיגם בים ויחלק שללם ותמלא נפשו מהם, ונשפת עליהם ברוחך וכסמו הים, והזכיר זה כי גם במחשבתו זאת סבה ופלא מאת השם שחזק לבם וסכל עצתם לבא בים כאשר פירשתי למעלה כל כן אמר אחריו מי כמכה באלים, עשוה גדולות ונפלאות בדבר והפכו

שמות טו א

אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת ליהוה ויאמרו לאמר אשירה ליהוה כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים

רש"י שמות טו א

סוס ורכבו. שניהם קשורים זה בזה, והמים מעלין אותם לרום ומורידין אותם לעומק ואינן נפרדין

דברי הימים א כט יא

לך יהוה הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי כל בשמים ובארץ

עירובין יט א

דא"ר רבי יהושע בן לוי מאי דכתיב עוברי בעמק הבכא מעין ישיתוהו גם ברכות יעטה מורה, עוברי אלו בני אדם שעוברין על רצונו של הקב"ה וכו' גם ברכות יעטה מורה שמצדיקין עליהם את הדין ואומרים לפניו רבונו של עולם יפה דנת יפה זכית יפה חייבת ויפה תקנת גיהנם לרשעים גן עדן לצדיקים. איני והאמר רבי שמעון בן לקיש רשעים אפילו על פתחו של גיהנם אינם חוזרין בתשובה וכו' לא קשיא הא בפושעי ישראל הא בפושעי עובדי כוכבים

משלי י ב יט

שפת אמת תכון לעד ועד ארגיעה לשון שקר

זמירות שבת

ראה לגברת אמת שפחה נואמת לא כי בנך המת ובני החי

שמות יד ב

דבר אל בני ישראל וישבו ויחנו לפני פי החירות בין מגדל ובין הים לפני בעל צפון נכחו תחנו על הים

רש"י שמות יד ב

לפני בעל צפן. הוא נשאר מכל אלהי מצרים כדי להטעותן שיאמרו קשה יראתן ועליו פירש איוב משגיא לגוים ויאבדם

שמות יד ג

ואמר פרעה נבכים הם בארץ סגר עליהם המדבר: וחזקתי את לב פרעה ורדף אחריהם ואכבדה בפרעה ובכל חילו וידעו מצרים כי אני יהוה ויעשו כן