מקורות
עזרא תקן להם לישראל שיהו קורין קללות שבספר ויקרא קדם עצרת ושבמשנה תורה קדם ראש השנה. [א] והמנהג הפשוט שיהו קוראין (במדבר א-א) 'במדבר סיני' קדם עצרת. (דברים ג-כג) 'ואתחנן' אחר תשעה באב. (דברים כט-ט) 'אתם נצבים' קדם ראש השנה. (ויקרא ו-ב) 'צו את אהרן' קדם הפסח בשנה פשוטה. לפיכך יש שבתות שקורין שחרית שני סדרין כגון (ויקרא יב-ב) 'אשה כי תזריע' ו(ויקרא יד-ב) 'זאת תהיה תורת המצרע'. (ויקרא כו-ג) 'אם בחקתי' עם (ויקרא כה-א) 'בהר סיני' וכיוצא בהן כדי שישלימו בשנה ויקראו אותן הסדרים בעונתן
דבר אחר, הביאני אל בית היין, בשעה שנגלה הקדוש ברוך הוא על הר סיני ירדו עמו כ"ב רבבות של מלאכים, שנאמר (תהלים סח, יח): רכב אלהים רבתים אלפי שנאן, והיו כלם עשוים דגלים דגלים, שנאמר (שיר השירים ה, י): דגול מרבבה, כיון שראו אותן ישראל שהם עשוים דגלים דגלים, התחילו מתאוים לדגלים, אמרו אלואי כך אנו נעשים דגלים כמותן, לכך נאמר: הביאני אל בית היין, זה סיני שנתנה בו התורה שנמשלה ביין (משלי ט, ה): ושתו ביין מסכתי, הוי: אל בית היין, זה סיני. ודגלו עלי אהבה, אמרו אלולי הוא מגדיל עלי אהבה, וכן הוא אומר (תהלים כ, ו): נרננה בישועתך וגו', אמר להם הקדוש ברוך הוא מה נתאויתם לעשות דגלים, חייכם שאני ממלא משאלותיכם, (תהלים כ, ו): ימלא ה' כל משאלותיך, מיד הודיע הקדוש ברוך הוא אותם לישראל ואמר למשה לך עשה אותם דגלים כמו שנתאוו.
בחדש השלישי לצאת בני ישראל מארץ מצרים ביום הזה באו מדבר סיני
ביום הזה. בראש חדש (שבת פו:). (ש) לא היה צריך לכתוב אלא ביום ההוא, מהו ביום הזה, שיהיו דברי תורה חדשים עליך כאילו היום ניתנו