מקורות

אבות ו יב

כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו לא בראו אלא לכבודו

הקדמת בעל המאור

אמר זרחיהו הלוי בר יצחק ז"ל במקומות רבים בכתוב נקראת הנפש החיה כבוד כדכתיב לכן שמח לבי ויגל כבודי. וכתיב עורה כבודי. וכתיב למען יזמרך כבוד. כי הבורא אצלה על האדם מכסא כבודו ובה נתן עליו מהודו

זכריה ח יט

כה אמר ה' צבאות צום הרביעי וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו.

מנחות כט ב

כדדרש ר' יהודה בר ר' אילעאי אלו שני עולמות שברא הקב"ה אחד בה"י ואחד ביו"ד… כשהוא אומר אלה תולדות השמים והארץ בהבראם אל תקרי בהבראם אלא בה"י בראם הוי אומר העולם הזה בה"י והעולם הבא ביו"ד

משלי ד כג

מכל משמר נצר לבך כי ממנו תוצאוות חיים

סנהדרין צו ב

קא זיחא דעתיה נפקא בת קלא ואמרה ליה עמא קטילא קטלת היכלא קליא קלית קימחא טחינא טחינת שנאמר קחי רחים וטחני קמח גלי צמתך חשפי שובל גלי שוק עברי נהרות

עירובין ו ב

אמר רבי יוחנן ירושלים אילמלא דלתותיה ננעלות בלילה חייבין עליה משום רשות הרבים

רמב"ם סת"ם י י

מצוה לייחד לתורה מקום ולכבדו ולהדרו יותר מדאי דברים שבלוחות הברית הן הן שבכל ספר וספר

רמב"ם תלמוד תורה ג יג

אף על פי שמצוה ללמוד ביום ובלילה אין אדם למד רוב חכמתו אלא בלילה

רש"י תענית כו ב

והועמד צלם בהיכל – שהעמידו מנשה, כדמפורש בתרגום ירושלמי בפרשת השמים כסאי וגו'

שבת קמו א

ישראל שעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן

תהלים פב ו

אני אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם

תענית כו א

חמשה דברים אירעו את אבותינו בשבעה עשר בתמוז וחמשה בתשעה באב בשבעה עשר בתמוז נשתברו הלוחות ובטל התמיד והובקעה העיר ושרף אפוסטמוס את התורה והעמיד צלם בהיכל