מקורות

שמות רבה כז ט

אמר הקדוש ברוך הוא: שני כוסות מזגתם בסיני: 'נעשה' ו'נשמע'. שברתם 'נעשה' – עשיתם לפני עגל; הזהרו ב'נשמע'; הוי "שמעו דבר ה' בית יעקב".

שבת פח א

דרש ר' סימאי בשעה שהקדימו ישראל נעשה לנשמע באו ששים ריבוא של מלאכי השרת לכל אחד ואחד מישראל קשרו לו שני כתרים אחד כנגד נעשה ואחד כנגד נשמע וכיון שחטאו ישראל ירדו מאה ועשרים ריבוא מלאכי חבלה ופירקום שנאמר (שמות לג, ו) ויתנצלו בני ישראל את עדים מהר חורב

רש"י שבת פח א

ומשה יקח – אותו עדי לשון אחר את האהל לשון בהלו נרו (איוב כט) והוא היה קירון עור פניו:

מנחות כט ב

אמר רב יהודה אמר רב בשעה שעלה משה למרום מצאו להקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות אמר לפניו רבש"ע מי מעכב על ידך אמר לו אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות

סדר עולם רבא ל

ד כאן היו הנביאים מתנבאים ברוח הקדש, מכאן ואילך, הט אזנך ושמע דברי חכמים (משלי כב יז), שנאמר כי נעים כי תשמרם בבטנך וגו',

במדבר ה

ה וידבר ה' אל משה לאמר ו דבר אל בני ישראל איש או אשה כי יעשו מכל חטאת האדם למעל מעל בה' ואשמה הנפש ההוא ז והתודו את חטאתם אשר עשו והשיב את אשמו בראשו וחמישתו יסף עליו ונתן לאשר אשם לו ח ואם אין לאיש גאל להשיב האשם אליו האשם המושב ה' לכהן מלבד איל הכפרים אשר יכפר בו עליו 

בראשית רבה יב ה

בהבראם. ר' אבהו בשם ר' יוחנן אמר: בהבראם, בה' בראם.

זוהר ג קכא ב

וכל מאן דחזר בתיובתא כאלו חזר את ה' לאת ו' דאיהו בן י"ה ואשתלים ביה ידו"ד ודא איהו תשובה תשוב ה' ודאי לגבי ו', דאת ה' ודאי איהו ודוי דברים ורזא דמלה (הושע יד) קחו עמכם דברים ושובו אל יי' אמרו אליו וגו' ונשלמה פרים שפתינו,

אבות ו ב

אמר רבי יהושע בן לוי, בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה.

בבא קמא פה ב

סימא את עינו נותן לו דמי עינו ושבת רואין אותו כאילו הוא מטחינו בריחים חירשו נותן לו דמי כולו