מקורות

תהלים עח ה

ויקם עדות ביעקב ותורה שם בישראל אשר צוה את אבותינו להודיעם לבניהם

רמב"ם מלכים יב ב

ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו, וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו

תהלים פט

הוא יקראני אבי אתה ק-לי וצור ישועתי : אף אני בכור אתנהו עליון למלכי ארץ

רמב"ן שמות יד ד

הנני מחזק את לב מצרים ויבאו אחריהם, כי בראותם שנקרע הים לפני בני ישראל והם הולכים ביבשה בתוכו איך ימלאם לבם לבא אחריהם להרע להם, ואין בכל המופתים כפלא הזה, וזה באמת שגעון להם, אבל סכל עצתם וחזק את לבם ליכנס בים

בבא קמא נה א

הרואה טי"ת בחלומו – סימן יפה לו. מ"ט…הואיל ופתח בו הכתוב לטובה תחילה, שמבראשית עד וירא אלקים את האור לא כתיב טי"ת

בראשית רבה מב א

חרב פתחו רשעים וגו', זה אמרפל וחביריו, להפיל עני ואביון זה לוט, לטבוח ישרי דרך זה אברהם, חרבם תבא בלבם, ויחלק עליהם לילה הוא ועבדיו ויכם

זכריה ט ט

גילי מאד בת ציון הריעי בת ירושלם הנה מלכך יבוא לך צדיק ונושע הוא עני ורכב על חמור ועל עיר בן אתנות

יבמות עז א

מאי דכתיב: אז אמרתי הנה באתי במגילת ספר כתוב עלי, אמר דוד: אני אמרתי עתה באתי, ולא ידעתי שבמגילת ספר כתוב עלי, התם כתיב: הנמצאות, הכא כתיב: מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו

בראשית רבה מא ד

א"ר יצחק (תהלים פט) מצאתי דוד עבדי היכן מצאתיו בסדום.

בבא בתרא צא ב

עם המלך במלאכתו ישבו שם – זו רות המואביה שראתה במלכות שלמה בן בנו של בן בנה, שנאמר: וישם כסא לאם המלך, וא"ר אלעזר: לאמה של מלכות

ברכות נח א

הרואה מלכי ישראל אומר ברוך שחלק מכבודו ליראיו, מלכי אומות העולם – אומר ברוך שנתן מכבודו לבשר ודם

חולין ס ב

אמרה ירח לפני הקדוש ברוך הוא: רבש"ע, אפשר לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד, אמר לה: לכי ומעטי את עצמך! אמרה לפניו: רבש"ע, הואיל ואמרתי לפניך דבר הגון, אמעיט את עצמי

רמב"ם מלכים ד י

ותהיה מגמתו ומחשבתו להרים דת האמת, ולמלאות העולם צדק, ולשבור זרוע הרשעים ולהלחם מלחמות ה', שאין ממליכין מלך תחלה אלא לעשות משפט ומלחמות, שנאמר ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו

שמואל א ח

וימאנו העם לשמע בקול שמואל ויאמרו לא כי אם מלך יהיה עלינו: (כ) והיינו גם אנחנו ככל הגוים ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמתנו

במדבר רבה טו יד

מאברהם ע"י שנתיירא מן הקדוש ברוך הוא נעשה מלך שנא' (בראשית כב) כי עתה ידעתי כי ירא אלקים אתה, ומנין שנעשה מלך שנא' (בראשית יד) אל עמק שוה הוא עמק המלך, מהו שוה עמק המלך, שהשוו הכל ונטלו עצה וקצצו ארזים ועשו כסא והושיבוהו מלך עליהם

בראשית רבה מב ד

ד"א ויהי בימי אמרפל מלך שנער, זו בבל, ואריוך מלך אלסר זה אנטיוכס, כדרלעומר מלך עילם, זה מדי, ותדעל מלך גוים, זו מלכות אדום, שהיא מכתבת טירוניא מכל אומות העולם, אמר רבי אלעזר בר אבינא אם ראית מלכיות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח תדע שכן שהרי בימי אברהם, על ידי שנתגרו המלכיות אלו באלו באה הגאולה לאברהם

תהלים מו

למנצח לבני קרח על עלמות שיר: (ב) אלקים לנו מחסה ועז עזרה בצרות נמצא מאד: (ג) על כן לא נירא בהמיר ארץ ובמוט הרים בלב ימים: (ד) יהמו יחמרו מימיו ירעשו הרים בגאותו סלה: (ה) נהר פלגיו ישמחו עיר אלקים קדש משכני עליון: (ו) אלקים בקרבה בל תמוט יעזרה אלקים לפנות בקר: (ז) המו גוים מטו ממלכות נתן בקולו תמוג ארץ: (ח) ה' צבקות עמנו משגב לנו אלקי יעקב סלה:
(ט) לכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ:
(י) משבית מלחמות עד קצה הארץ קשת ישבר וקצץ חנית עגלות ישרף באש:
(יא) הרפו ודעו כי אנכי אלהים ארום בגוים ארום בארץ:
(יב) ה' צבאות עמנו משגב לנו אלהי יעקב סלה

יחזקאל כ לג

חי אני נאם ה' אלקים אם לא ביד חזקה ובזרוע נטויה ובחמה שפוכה אמלוך עליכם