מקורות

סנהדרין קב ב

בי רב אשי אוקי אשלש מלכים אמר למחר נפתח בחברין אתא מנשה איתחזי ליה בחלמיה וכו' א"ל מאחר דחכימתו כולי האי מאי טעמא קא פלחיתו לעבודת כוכבים, א"ל אי הות התם הות נקיטנא בשיפולי גלימא ורהטת אבתראי.

רש"י ברכות יב ב

מינות. אותם ההופכים טעמי התורה למדרש טעות ואליל

מנחות סה

מתמניא ביה ועד סוף מועדא איתותב חגא דשבועיא דלא למיספד, שהיו בייתוסין אומרים עצרת אחר השבת ניטפל להם רבי יוחנן בן זכאי ואמר להם שוטים מנין לכם, ולא היה אדם אחד שהיה משיבו חוץ מזקן אחד שהיה מפטפט כנגדו משה רבינו אוהב ישראל היה ויודע שעצרת יום אחד הוא עמד ותקנה אחר שבת כדי שיהו ישראל מתענגין שני ימים קרא עליו מקרא זה אחד עשר יום מחורב דרך הר שעיר ואם משה רבינו אוהב ישראל היה למה איחרן במדבר ארבעים שנה

תהלים נ א

מזמור לאסף, אל אלהים יהוה דיבר ויקרא ארץ ממזרח שמש עד מבואו

עבודה זרה יז א

לעלוקה שתי בנות הב הב אמר מר עוקבא קול שתי בנות שצועקות מגיהנום ואומרות בעוה"ז הבא הבא ומאן נינהו מינות והרשות

יחזקאל כ לב

והעלה על רוחכם היו לא תהיה אשר אתם אומרים נהיה כגוים כמשפחות הארצות לשרת עץ ואבן: חי אני נאם אדני יהוה אם לא ביד חזקה ובזרוע נטויה ובחמה שפוכה אמלוך עליכם

רמב"ם תפילה ב א

בימי רבן גמליאל רבו המינים בישראל והיו מצירין לישראל ומסיתים אותם לשוב מאחורי י"י וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני י"י לאבד המינים וקבע אותה בתפילה כדי שתהא ערוכה בפי כל.

סנהדרין קיא א

כי אנכי בעלתי בכם ולקחתי אתכם אחד מעיר ושנים ממשפחה אמר ר"ל דברים ככתכן א"ל ר' יוחנן לא ניחא ליה למריהו דאמרת להו הכי, אלא אחד מעיר מזכה כל העיר ושנים ממשפחה מזכין כל המשפחה כולה