מקורות

אבות ג יד

חביבין ישראל שנקראו בנים למקום.חבה יתרה נודעת להם שנקראו בנים למקום, שנאמר (דברים יד), בנים אתם לה' אלהיכם

בראשית רבה ב ד

וחושך זה גלות יון שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזירותיהן שהיתה אומרת להם כתבו על קרן השור שאין לכם חלק באלהי ישראל

גר"א מידות ב ג

וי"ג פרצות היו שם שפרצום מלכי יוון פי' לפי שעד שם היה מותר לעובד כוכבים יכנס ומשם ואילך אסור לעכו"ם ליכנס לפיכך פרצו שם

הוריות י א

אמר ליה מי הוה ידעת דהוה לן עכובא כולי האי דאיתית סולתא אמר ליה כוכב אחד לשבעים שנה עולה ומתעה את הספנים ואמרתי שמא יעלה ויתעה אותנו

ויקרא כ כו

 והייתם לי קדשים כי קדוש אני ה' ואבדל אתכם מן העמים להיות לי    

מכות יב א

ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה אפי' חללין שבו

פסחים סב ב

מיום שנגנז ספר יוחסין תשש כחן של חכמים וכהה מאור עיניהם

קידושין לו א

בנים אתם לה' אלהיכם בזמן שאתם נוהגים מנהג בנים אתם קרוים בנים אין אתם נוהגים מנהג בנים אין אתם קרוים בנים דברי ר' יהודה רבי מאיר אומר בין כך ובין כך אתם קרוים בנים שנאמר (ירמיהו ד, כב) בנים סכלים המה ואומר (דברים לב, כ) בנים לא אמון בם ואומר (ישעיהו א, ד) זרע מרעים בנים משחיתים ואומר (הושע ב, א) והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי

קידושין סט ב

אמר ר' אלעזר לא עלה עזרא מבבל עד שעשאה כסולת נקיה ועלה

רמב"ם מגילה וחנוכה ג א

בבית שני, כשמלכי יון גזרו גזרות על ישראל, ובטלו דתם, ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצוות; ופשטו ידם בממונם ובבנותיהם, ונכנסו להיכל, ופרצו בו פרצות, וטמאו הטהרות; וצר להם לישראל מאד מפניהם, ולחצום לחץ גדול. עד שריחם עליהם אלהי אבותינו, והושיעם מידם והצילם

רש"י בראשית מט כד

אבן ישראל – ל' נוטריקון אב ובן אבהן ובנין יעקב ובניו

רש"י דברים לג יא

מחץ מותניים קמיו ראה שעתידין חשמונאי ובניו להלחם עם עובדי כוכבים והתפלל עליהם לפי שהיו מועטים י"ב בני חשמונאי ואלעזר כנגד כמה רבבות לכך נאמר ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה

רש"י פסחים סב ב

תשש כחן – שנגנזו מהן טעמי תורה שהיו בו:

שמות יט

ה ועתה אם שמוע תשמעו בקלי ושמרתם את בריתי והייתם לי סגלה מכל העמים כי לי כל הארץ ו ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש אלה הדברים אשר תדבר אל בני ישראל

סידור על הניסים

ואחר כך באו בניך לדביר ביתך